Smyko - multisensoryka®
Zajęcia sensoryczne wspierające rozwój niemowląt
i małych dzieci w oparciu o metodę integracji sensorycznej. Skierowane do dzieci od 6 miesiąca do 3 roku życia oraz ich rodziców i opiekunów, z podziałem na grupy wiekowe.
Na czym to polega?
Na zajęciach jest mnóstwo: słuchania i śpiewania, masowania i dotykania różnorodnych faktur, ściskania
i zgniatania, malowania i paćkania się, obserwowania
i doświadczania, smakowania i wąchania, ruszania
się i huśtania/bujania, nieskrępowanego poznawania świata wielozmysłowo. Wszystko po, to żeby jak
najlepiej wspierać dzieci oraz edukować rodziców:
jak w prosty sposób, poprzez zabawę wspierać rozwój
własnego dziecka na co dzień, czerpiąc przy tym dużo radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy.
Na zajęciach jest mnóstwo: słuchania i śpiewania, masowania i dotykania różnorodnych faktur, ściskania i zgniatania, malowania i paćkania się, obserwowania i doświadczania, smakowania i wąchania, ruszania się i huśtania/bujania, nieskrępowanego poznawania świata wielozmysłowo. Wszystko po, to żeby jak
najlepiej wspierać dzieci oraz edukować rodziców: jak w prosty sposób, poprzez zabawę wspierać rozwój własnego dziecka na co dzień, czerpiąc przy tym dużo radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy.
Charakter zajęć:
Rozwojowym – wspierają całościowy rozwój dziecka
Profilaktycznym – zapobiegają powstawaniu deficytów sensorycznych – związanych z tzw. deprywacją sensoryczną (czyli zbyt małą ilością różnorodnych bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju).
Przesiewowym – prowadzący jest w stanie wstępnie określić profil sensoryczny dziecka – jeśli dziecko
nadmiernie poszukuje lub konsekwentnie unika pewnych bodźców sensorycznych. Jest to pierwszy krok w celu wykrywania zaburzeń integracji sensorycznej.
Edukacyjnym – rodzice i opiekunowie dowiadują się, w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły
maluszka poprzez proste aktywności i zabawę.
Zabawowym – zajęcia odbywają się poprzez zabawę.
Nastawionym na proces – a nie na efekt.
Na zajęciach najważniejsza jest sama zabawa
i doświadczanie, a nie wykonanie konkretnej pracy plastycznej czy zadania.